Şanzıman Nedir?
Honda ve Tüm araçlarda, Motordan baskı balata Kavrama Yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma parçasıdır.
Şanzımanın Görevi
Döndürme momentini arttırarak aracın kalkışını sağlamak. 1.vites
Araç dururken motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlamak. boş vites
Yol ve trafik durumuna göre araca en uygun hızı vermek.
Hızlanmanın sağlanması ve geçirilen uygun vites ile yüksek hızlarda dahi ekonomik sürüşün mümkün kılınması.
Aracın ileri, geri hareket ettirilmesini sağlamak.
Şansımanın Elemanları
Ana mil.
Giriş mili Priz Direk
Grup mili.
Dişli grupları.
Geri vites dişlisi Boş Dişli
Sekromencler her vites dişlisi için
Vites çatalı her vites dişlisi için
Kayıcı mil.
Şanzımanlar İkiye Ayrılır
Manuel Şanzıman Debriyajlı baskı balatalı sistemler
Otomatik Şanzımanlar Tork Konvertörlü
Şanzımanın Bakımı
Honda ve Tüm araçlarda Vites kutusunun içerisinde yan tapa seviyesinde dişli yağı bulunmalıdır. Yağ numarası araçların teknik özelliklerine göre farklılık arz eder. Honda Kullanma klavuzu tavsiyesine uyulmalıdır. Honda Araçlarda vites kutusu çıkışına irtibatlı olan kilometre teli ile kilometre göstergesine kumanda edilir.
Bazı yeni model araçlarda kilometre bilgisi ABS sisteminden okunur. Belirli sürelerde vites kutusunun ön ve arka kısımlarında yağ kaçağı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Yağ kaçağı varsa aracınızı Asil Honda Özel Servisimize getiriniz...
Şanzıman Hizmetlerimiz
- Burçlar
- Balatalar
- Bilya Değişimi
- Tamir Tk. Filtresi
- Türbün
- Şanzıman Yağı
- Selonoid Valf Body